ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

[1] Bevezető
E megállapodás kötelező érvényű Rád nézve vagy az Általad képviselt gazdasági társaságra vagy egyéb szervezetre nézve (továbbiakban Felhasználó), amennyiben a www.ingatlanérttékbecslések.hu weboldalon regisztrálsz, vagy nem regisztrálsz, de az oldalt használod. Amennyiben nem értesz egyet a felhasználási feltételekkel, vagy nem tudod elfogadni azokat, úgy ne kattints a regisztrálás gombra és ne használd az oldalt.

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
    szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • szolgáltatások egyes kérdéseiről
  •  
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a szolgáltatást nyújtó Hazafi Ingatlan kft (székhely: 1201 Budapest Kossuth Lajos u 21-25 adószám: 23747962-1-43 telefon: +36-70-311-1115, elektronikus levélcím: info@hazai.ingatlan.hu, honlap: www.ingatlanertekbecslesek.hu) együttesen említve a továbbiakban, mint Szolgáltató és a szolgáltatást megrendelő Felhasználó (továbbiakban együttesen említve „felek”) között a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános feltételeket, a www.hazafi.ingatlan.hu weboldal (a továbbiakban: a „Weboldal”) felhasználásának a feltételeit és a szolgáltatás igénybevétele során a Felek között meglévő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza. Felhasználónak minősül minden természetes, vagy jogi személy, illetve személyes joga szerint jogképes szervezet, vagy egyéb szervezet, aki, vagy amely igényli, vagy használja a Szolgáltatásokat és a Weboldalon regisztrál, vagy nem regisztrál, de a weboldalt használja. A Weboldalon való regisztrációval, illetve a Weboldal által nyújtott bármely szolgáltatás igénybevételével a Felhasználó magára nézve kötelezőnek fogadja el a jelen ÁSZF-et.

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus fizetés tényével létrejövő adásvételi szerződés Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  • a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  • b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás


[2] Regisztráció és felhasználói fiók

A weboldalon regisztráció és felhasználói fiók létrehozása a 
szolgáltatás igénybevételéhez nem szükséges.

[3] Az oldal használata

A Weboldalon található Tartalmat a Felhasználó korlátlanul 
megtekintheti.
A weboldalon található díjköteles szolgáltatások igénybevételéhez a vásárlási díjat meg kell fizetni. A díj megfizetését követően ezek a szolgáltatások egy meghatározott időn belül a Felhasználó használatára lesznek bocsájtva, pontosabban az online ingatlan értékbecslés kifizetése esetén 30 percen belül rendelkezésére áll, emailben elküldésre kerül a megadott email címre. A díj megfizetése Simple Pay bankkártyás fizetéssel történhet.
Internetes vásárlások esetén a fogyasztókat 14 napos elállási jog illeti meg. Ez az elállási jog azonban a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetére (jelen esetre) nem vonatkozik, ha a Szolgáltató a szolgáltatást a Felhasználó, kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Felhasználó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.
Felhasználó nyilatkozik, hogy a vásárlás előtt jelen ÁSZF részletesen tájékoztatta arról, hogy nem tárgyi adathordozón vásárolt tartalomról van szó és tudomásul veszi, hogy a vásárlást követően nem élhet elállási jogával.
A Díj megfizetését követően bankkártyásfizetés esetében a megvásárolt online ingatlan értékbecslés elküldésre max 30 percen belül felhasználó felé. Egyéb fizetési módokat a Szolgáltató egyedi elbírálás alapján mérlegelhet, akár meg is tagadhatja azt. Amennyiben Felek egyeztetése alapján Szolgáltató engedélyezi az egyéb fizetési módot, úgy megküldi Felhasználó számára a szolgáltatásról kiállított számlát, melyet Felhasználó 3 naptári napon belül köteles rendezni.
Hazafi kft az ügyfelei részére a elektronikus úton állítja ki számláit. A 2007. évi CXXVII törvény 175. § (2) bekezdés b) pontjában foglaltak figyelembevételével Felhasználó tudomásul veszi, hogy az így kibocsájtott számlákat digitális (.pdf) formátumban, email útján kapja meg, amennyiben igényli. Amennyiben nem igényli, úgy a szolgáltató ettől függetlenül a számlát kiállítja.
A 2003. Évi C. Törvény – az elektronikus hírközlésről szóló törvény – 155.§ (4) bekezdése alapján Felhasználó elfogadja, hogy az oldalon “cookie”-kat azaz “sütiket” használ. A cookie egy rövid szöveg, amelyet a felkeresett webhely küld el a böngésződbe. Segítségével a webhely megjegyzi a látogatásoddal kapcsolatos információkat, például a Felhasználó által használt nyelvet és egyéb beállításokat, ezáltal gördülékenyebbé válhat a következő látogatás, és könnyebb lesz a webhely használata. A cookie-k nélkül az internet használata sokkal nehézkesebb lenne.
Többféle célra használjuk fel a cookie-kat. Használatukkal például megjegyezzük a biztonságos keresésre vonatkozó beállításaid, hogy ezáltal releváns hirdetéseket jelenítsünk meg Neked, számláljuk, hogy hány látogató érkezett az adott oldalra, megkönnyítjük a szolgáltatásainkra való regisztrációt, és megvédjük az adataidat.

[4] Megrendelés

Felhasználó nyilatkozik arról, hogy az általa megadott Név, lakcím 
megfelel a valóságnak, így a későbbi rendelések során a kiállított számlák helyesen kerülnek kiállításra. Amennyiben a Simple Pay bankkártyás fizetés során és az /ertekbecsles oldalon megadott adatok nem felelnek meg a valóságnak, úgy ezért teljeskörű felelősséggel a Felhasználó tartozik.

[5] Szerzői jogok

A weboldalon található tartalmak, vizuális interfészek, grafika, design, 
számítógépes kód (beleértve a forráskódot vagy tárgyi kód), szoftverek, szolgáltatások, tartalom, oktatási anyagok és bármilyen egyéb tartalom (továbbiakban Tartalom) mind szerzői jogi védelem alatt állnak. A weboldal tulajdonosa és üzemeltetője Hazafi kft, a továbbiakban említve Tulajdonosok. Felhasználó magára nézve kötelező érvényűnek tekinti, hogy a Weboldalon található tartalmak részének, vagy egészének másolása, azoknak akár analóg, akár digitális úton történő tárolása, rögzítése, újra előállítása, letöltése, szerkesztése minden esetben a Szolgáltató vagy a Tulajdonosok előzetes, írásos engedélyével történhet.
A Weboldal bármilyen tartalmának bármilyen formában megvalósuló, akár kereskedelmi, akár más céllal történő felhasználása kizárólag a Szolgáltató vagy a Tulajdonosok előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges. Az ezek megszegéséből eredő minden kárért Felhasználó kizárólagosfelelősséggel tartozik, így különösen, de nem kizárólagosan minden egyéb intézkedést a szerzői jogok védelmében megtehet.
A szerzői jogi törvény értelmében a Szolgáltató vagy a Tulajdonosok követelhetik a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását; követelhetik a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől. Követelhetik, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról. Követelhetik a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését; követelhetik a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállott dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését. A szerzői jog megsértése esetén a szerző a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítést is követelhet. A törvényben szabályozott személyhez fűződő joga megsértése esetén a szerző a polgári jog általános szabályai szerint sérelemdíjat is követelhet. Jogtalan felhasználás esetén a hatályos jogszabályok – az 1999. évi LXXVI. törvény, valamint a 2012. évi C. törvény 385.§ – alapján jogi eljárás megindítását kezdeményezzük, továbbá a jogosulatlan felhasználás napidíja is felszámolásra kerül. Jogtalan felhasználás esetén a jogsértő 10 000 forint / nap / mű, de minimum 150 000 Forint összegű jogdíj megfizetésére köteles.
A megrendelés elküldésével Felhasználó tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet § (1) bekezdés i) és m) pontja alapján a fizetés időpontjától elveszíti a szerződéstől való elállási jogát. 
Az online ingatlan értékbecslés dokumentum kiküldése után teljes mértékben a Felhasználó birtokába és tulajdonába kerül, annak további felhasználási módjait Szolgáltató semmilyen módon nem korlátozza.

[6] Felhasználók számára tiltott tevékenység

Amennyiben Felhasználó a www.ingatlanertekbecslesek.hu weboldalt 
használja, akkor, Felhasználóként elfogadja, hogy többek között, de nem kizárólagosan az alábbi tevékenységek tilosak számára az oldal használata során.

  • a) Tilos a weboldal kereskedelmi vagy oktatási célra történő felhasználása. Az oldal és a kapcsolódó szolgáltatások kizárólagos célja a személyes használat. Bármilyen ettől eltérő felhasználáshoz az üzemeltető írásos engedélye szükséges. 
  • b) Tilos az oldalon akár a kommentelésre lehetőséget nyújtó mezőben, akár bármely más felületen jogellenes, személyiségi jogokat sértő bármely személy által kifogásolható, sértő, illetlen, zaklató, fenyegető, durva, faji vagy etnikai alapon sértő, vagy más okból nem megfelelő, így például becsületsértő, pornográf, uszító, megtévesztő tartalom közzététele, ilyen jellegű kapcsolat üzenet küldése.
  • c) Tilos a szerzői jogokat vagy egyéb tulajdonosi jogokat sértő tartalom közzététele.
  • d) Tilos kéretlen ajánlatok, hirdetések, promóciós anyagok, politikai hirdetések, politikai felhívások, vagy egyéb spam jellegű tartalmak közzététele.
  • e) Tilos a weboldal használata bármely törvényellenes célra, vagy olyan célra, amely megsérti a helyi, állami, nemzeti vagy nemzetközi jog szabályait.
  • f) Tilos eltávolítani, megkerülni, vagy más módon zavarni az oldal biztonságával kapcsolatos funkciókat, valamint tilos megzavarni, megkerülni azokat a funkciókat, amelyek megakadályozzák vagy korlátozzák az oldal jogosulatlan vagy nem szabályos használatát.
  • g) Tilos visszafejteni, feltörni, vagy más módon támadást intézni a weboldal és az oldal forráskódja ellen.
  • h) Tilos a weboldalon található anyagok elektronikus úton történő vagy egyéb módon történő másolása t történik. Kivételt képeznek ez alól a letölthető PDF formátumú dokumentumok, amelyet a szerző megjelölésével a Felhasználó jogosult másolni és továbbítani,
  • i) Tilos a weboldalon található bármilyen tartalom feltöltése harmadik fél által elérhető tárhelyekre, felhő alapú szolgáltatásokba, emailfiókokba, vagy egyéb közösségi tartalommegosztó oldalakra.
  • j) Tilos szándékosan zavarni, akadályozni, veszélyeztetni a weboldal működését.


[7] Nemgaranciák

A Felhasználó a weboldalt a saját felelősségére használja. Az oldalon közzétett összes adat, információ, szoftver, oktatási anyag tartalmazhat hibákat. A Felhasználó elfogadja, hogy a tartalmakat ezekkel a hibákkal együtt használja. A Szolgáltató törekszik ezen lehetséges hibák javítására, de erre garanciát nem vállal. Szolgáltató a Weboldalon található tartalmak után nem vállal felelősséget, ezért Felhasználó kijelenti, hogy amennyiben az elkészült dokumentumon alapuló döntést hoz, mely utólagosan hibásnak bizonyul, úgy Szolgáltatóval szemben semmilyen igényt nem érvényesít, a Szolgáltató felelősségét ezzel kapcsolatban kizárja. A weboldalon található Tartalomért, annak a valós piaci információktól való bármilyen nemű eltéréséért, a Szolgáltató nem vállal felelősséget, az ebből eredő közvetlen vagy közvetett kárt, elmaradt hasznot vagy veszteséget nem téríti meg. Felhasználó felelős a saját hardver és szoftver eszközei megfelelő állapotáért és azért, hogy ezek alkalmasak az internet és a Weboldal használatára, illetve a tartalmak internetről történő fel- és letöltésére.

[8] Elérhetőség és karbantartás

A rendszeres karbantartás miatti Szolgáltatás-szünetelésre (vagy 
korlátozásra) többek között a Szolgáltató érdekkörébe tartozó hálózat, szerver infrastruktúra, vagy szoftver alkalmazás karbantartása,felújítása, frissítése, cseréje, átalakítása miatt kerülhet sor. A szüneteléssel járó karbantartási munkálatokról Szolgáltató a szünetelést 5 naptári nappal megelőzően előzetesen a Weboldal Főoldalán felületén értesíti Felhasználót. A tervezett karbantartásokon felül előforduló javításokat a Szolgáltató igyekszik a lehető leghamarabb javítani. A Szolgáltató ugyanakkor nem vállal semmilyen felelősséget az internetszolgáltató hibájából keletkező kimaradásokért vagy nem megfelelő minőségű elérhetőségért, továbbá szintén nem vállal felelősséget a szerver üzemeltetése során, a szerverüzemeltetőnél keletkező problémákért. Ezen problémák kijavítása nem a Szolgáltató hatáskörébe tartozik.

[9] Hibabejelentés és Panaszkezelés

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos 
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefon: +36 70 311 115
  • Internet cím: www.ingatlanertekbecslesek.hu
  • E-mail: info@hazai.ingatlan.hu

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
  • iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbelipanasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.


A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati 
példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. 

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy
érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyettkérelmezett testület megjelölését, a fogyasztó álláspontjának rövidleírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, a testület döntésére irányuló indítványt, a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát 
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: 
http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-
72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 6000 
Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu;mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: 
www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető 
Testület
Cím: 5600 
Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 3525 
Miskolc, Szentpáli u. 1. 
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-
46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu


Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-
62-554-250/118
Fax: 06-
62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, 
Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 4025 
Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. 
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető 
Testület
Cím: 3300 Eger, 
Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom MegyeiBékéltető Testület
Cím: 2800 
Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 
7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei 
Békéltető Testület
Cím: 4400 
Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület 
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-
74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

[10] Felhasználó nyilatkozatai és kötelezettségei
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

[11] Szolgáltató nyilatkozatai és kötelezettségei
A Weboldalon található szolgáltatások válaszaiért a Szolgáltató nem vállal garanciát, azon válaszok hitelességéért, jogszerűségéért. Mindezekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, az ebből eredendő kárt vagy veszteséget nem térít meg. Felhasználó ezt a weboldal használata során kifejezetten tudomásul veszi. Ellenkező esetben kérjük ne használja a weboldalt.
Szolgáltató a hozzáférést indoklási kötelezettség nélkül, bármely esetben megtagadhatja, ha egyoldalú döntése alapján bármely olyan veszélyt észlel, amely hátráltathatja, veszélyeztetheti a Weboldal üzemelését, vagy az bármely okból kifolyólag jogszabálysértő lehet. Egyik fél sem felelős a másik fél felé bármely késedelem, vagy mulasztás esetén, amennyiben az olyan ok, feltétel, vagy elháríthatatlan esemény miatt következik be, mely a Felek akaratától, cselekedeteitől és személyétől független (mint például háború, felkelés, munkabeszüntetés, természeti katasztrófa stb.). Amennyiben e körülmények a Szerződés aláírását követően keletkeznek és amennyiben erről a lehető legrövidebb időn belül értesíti a másik felet.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a Weboldal és a hozzá kapcsolódó egyéb weboldalak folyamatos, hibamentes működéséért, vagy vírusoktól és egyéb kártevőktől való mentességéért. Szolgáltatót nem terheli felelősség a Felhasználó által a Weboldal használata során az interneten továbbított adatok esetleges elvesztéséért vagy harmadik fél számár történő jogosulatlan hozzáférésért.
Az online bankkártyás fizetések a Simple Pay rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el..

[12] Elállási jog

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1)
bekezdésében foglalt esetekben:

  • a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű- kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Scroll to Top